Teruskan dakwah


ingatan rengkas buat aku dan kamu akhi.

Dalam hidup berharaki setiap ujian yang datang itu tidak sama. Oleh itu kita harus bersedia menghadapinya dengan ketahanan dan jati diri dan dengan memohon pertolongan Allah yang tanpa putus.

Dimehwar tanzimi. Ujiannya lain. Di mehwar syakbi ujian nya juga lain. Di mehwar muasasi. Ujiannya juga lain. Dan begitu juga di mehwar dauly nanti ….

Begitulah fasa fasa perjuangan kita andai kita dipanjangkan usia dalam perjuangan ini. Benar sekali kalam albanna mengatakan bahawa kerja kita lebih banyak dari masa yang kita ada. Ditambah lagi sakit dan ujian untuk kita merawatnya. Amat memerlukan masa yang banyak dan panjang.

Jangan sesekali impikan kejayaan dan kemenangan sekarang. Sedangkan dalam fasa yang ada ini pun masih jauh lagi bagi kita untuk mengharunginya. Teruslah bekerja apa yang mampu kita buat dan jangan sesekali berhenti meski ujian dan ibtila menghambat kita.

Jadikanlah darah dan airmata dalam anugerah dakwah yang diberikan pada kita ini terus kita alirkan pada generasi akan datang. Mudah mudahan dengan sedikit usaha dan kesabaran kita ini, ianya akan menjadi matarantai dakwah yang akan terus berputar tanpa henti hingga mentari berubah paksinya sebelum bertemu Allah.

Wallahu aklam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: