Aku akan kembali


Salam kasih sayang buat semua pencinta blog ku. Jujurnya … aku dah terlupa bagaimana aku nak mengendalikan wordpress ini kerana terlalu lama meninggalkannya keseorangan tanpa menulis. Tiga empat kali aku klik …

Aku ketawa sendirian.

Insyaalah aku akan kembali lagi untuk menulis dengan post post baru untuk menyegarkan jiwaku selepas ini. Ramai yang message kenapa aku tak menulis. Aku hanya mampu katakan yang aku sakit. Jangan tanya sakit apa? Tapi memang aku sakit.

Muga antum semua sehat sehat dan dirahmati Allah. Jangan lupa, kesihatan kita bukan untuk membuat kita boleh relaks relaks tapi kesihatan kita sebenarnya adalah untuk dakwah. Untuk deen ini. Untuk umat dan untuk menerangi kembali kegelapan mayapada ini dengan rukun islam dan rukun iman buat semua manusia.

Teruskan berdakwah dengan apa medium sekali pun. Yang penting kita terus bergerak dan tidak membiarkan diri kita kaku dan beku memijak bumi ini. Bila bumi bergerak, awan berarak. matahari terbit dan tenggelam, bulan dan bintang tersenyum dan padam, bermakna kita juga harus bergerak mengikut aturanNya. Bergerak kerana ubudiyah kepadaNya dan bukan bergerak menderhakainya.

Akhi … ukhti … jangan pandang keindahan dunia ini kerana keindahannya akan membuat kita bertambah bodoh dengan akhirat. Keindahannya juga akan membuatkan kita semakin mengejar keharuman palsunya sehingga kita tinggalkan pesan pesan Rasul untuk kita kendong dakwah ini.

Walau apa pun wajah bumi, jangan lupa beban amanat ini. Istiqamahlah. Thabatlah. Kerana hanya dakwah yang dapat melawan rupawannya bumi. Hanya dakwahlah yang dapat menahan nafsu syahwat kita yang berombak ombak untuk merangkul bumi ini. Hanya dakwahlah yang dapat menstabilkan kedudukan kita dibumi ini.

Dakwah tidak akan pudar walau kita pudar.

Akhi, aku menangis subuh ini. Aku tak tahu kenapa aku tergerak hati untuk menulis lagi, setelah jiwa ku seperti laut mati! Malah mengelepar sepi dikedalaman waktu hidup yang tidak pernah berhenti.

Aku mohon doa kamu semua agar dapat terus kembali. Berkongsi jiwa dan rasa … berkongsi cinta dan keindahannya. Aku ingin menjadi manusia baru. Manusia yang kuat semangat setelah dia luntur dalam kekecewaan yg tidak mampu untuk aku melawannya. Agar kita terus bersemangat mengejar bumi abadi disana …

jumpa lagi

muharrikdaie – dalam dahaga meneguk kasihNya

 

2 responses to “Aku akan kembali

  1. Sang Pencinta July 25, 2013 at 10:41 am

    Menitis air mata! Haiyya bil jihad!

  2. sufiana May 4, 2013 at 8:52 am

    segarkn jiwa dakwahmu..kerana itu mangkin jiwaku yg baru berjinak

Leave a Reply

