madah sang musafir


Kiranya kehidupan ini aku yang mengaturkan, pastinya  akan kususunkan dikeliling diri ku hasrat hasrat indah yang telah lama ku peramkan dalam jiwa ini.

Akan ku semburkan dalam penantian dan keresahan ini wangian kasturi agar harumannya dibawa oleh angin untuk mengkhabarkan kepadanya akan rindu rindu yang terpendam ….

Namun kehidupan aku ini disusun oleh Dia disetiap peluk  waktu hidupku. Mengajarkan aku keredhaan agar aku tidak lagi mengharapkan akan hasrat hasrat duniawi, ketika aku cuba mengutip buah cinta itu untuk ku masukan kedalam mangkuk syurga!

Meskipun awan hitam akan menutup dunia cintaku dan meneteskan hujan hujan kecewa namun disana ku saksikan beribu ribu malaikat turun bersama tetesannya. Menerbangkan sayapnya yang berkilau kilauan. Melambaikan tangan kearah jiwaku. Berhenti dan mengusap airmata yang mengalir dipipiku …

Dan sentuhan dari kelembutan sayap itu melembutkan kembali hatiku untuk merengkuh jalan syurga …

muharrikdaie ~ doakan agar aku selamat didalam perjalanan yang jauh ini

One response to “madah sang musafir

  1. abdullah bin ali June 15, 2010 at 3:44 am

    Kadang-kadang malas juga nak perkatakan.
    Blok orang katakan……
    Tapi demi cinta……
    ku harung jua…

Leave a Reply

